تفاوت بین شیر فشار شکن و رگولاتور

تفاوت بین شیر فشار شکن و رگولاتور

تنظیم کننده فشار چیست؟

یک تنظیم کننده فشار برای کنترل فشار داخل یک برنامه کار می کند. با تطبیق سطوح فشار ورودی، فشار خروجی ثابتی را حفظ می کند. رگولاتور به فشار مایع یا گاز واکنش نشان می دهد و در صورت لزوم تغییر می کند.

تنظیم کننده فشار

شیر  فشار شکن چیست؟

هدف یک شیر فشار شکن صرفاً کاهش سطح فشار در یک سیستم زمانی است که به یک نقطه تنظیم خاص می رسد. دریچه باز می شود تا فشار ساختمان را با خروج از آن کاهش دهد، سپس دریچه پس از بازگشت به سطح پایدار بسته می شود. وظیفه اصلی شیر فشار شکن این است که به عنوان یک وسیله ایمنی روی یک سیستم عمل کند تا با باز کردن و ایجاد نقطه رهاسازی از حوادث جلوگیری کند. شیرهای فشار شکن اغلب در دیگهای بخار خانگی یافت می شوند.

شیر  فشار شکن

تفاوت بین شیر فشار شکن و رگولاتور

شیرهای فشار شکن نوعی شیر اطمینان هستند که معمولاً برای محافظت از یک سیستم و افرادی که آن را اداره می کنند استفاده می شود. در حالی که رگولاتورها ،  فشار خط ورودی را می گیرند و آن را تا فشار مورد نیاز سیستم پایین دست تنظیم می کنند. رگولاتورهای فشار را می توان به دلایل ایمنی و/یا هزینه استفاده کرد. هر دوی این شیرها برای کاربرد خاص آن بسیار مهم هستند. در این مقاله به تفاوت شیر فشار شکن و رگلاتور می پردازیم.

تفاوت بین تنظیم کننده فشار و شیر فشار شکن در این است که شیر تخلیه یک ویژگی ایمنی است که به عنوان آخرین اقدام برای جلوگیری از هرگونه حادثه استفاده می شود. در حالی که یک فشار معمولی در سیستم کار می کند تا یک سطح فشار ثابت را در تمام مدت حفظ کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، هنوز هم شباهتی بین آنها وجود دارد، زیرا هر دو به عنوان وسیله ای برای کنترل سطوح فشار عمل می کنند. رگولاتور عملکردی است که به طور مداوم برای کنترل فشار کار می کند، در حالی که دریچه تسکین زمانی که نیاز به تثبیت فشار و بازگرداندن فشار به سطح عادی است، وارد عمل می شود.

ویژگی های تنظیم کننده فشار

رگولاتورهای فشار یک فشار خط ورودی را می گیرند و آن را تا فشار مورد نیاز سیستم پایین دست تنظیم می کنند. این ممکن است برای سایر ابزار دقیق برای عملکرد موثر یا به سادگی برای کنترل جریان خروجی یک لوله باشد. فشار کمتر سیستم به معنای ریسک کمتر و هزینه های جاری کمتر و کاهش خطر اتلاف هوا از طریق یک سیستم است. تنظیم کننده های فشار را می توان در بسیاری از کاربردها از جمله پنوماتیک، هوای فشرده و آب استفاده کرد.

ویژگی های شیر فشار شکن

شیر های فشار شکن برای کنترل یا محدود کردن نوک فشار در سیستم هوای فشرده استفاده می شود. هنگامی که فشار سیستم فراتر از یک نقطه تنظیم از پیش تعیین شده افزایش می‌یابد، شیر باز می‌شود و آن فشار را کاهش می‌دهد و آن را مطابق با پارامترهای عملکرد عادی می‌سازد. عملکرد اصلی یک شیر فشار شکن ، تخلیه فشار اضافی و محافظت از سایر اجزای سیستم است، در حالی که عملکرد بهینه را حفظ می کند.

سیستم های هوا از شیرهای فشار شکن بسیار سود می برند، با این حال انواع مختلفی از شیرهای فشار شکن را می توان در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال، صنعت آب از شیر استفاده می کند تا مطمئن شود فشار آب به حدی نمی رسد که باعث ترکیدن لوله ها شود.

شیر کاهنده فشار برای چه مواردی استفاده می شود؟

متداول ترین وسیله ای که برای تنظیم جریان گاز در خطوط لوله استفاده می شود، شیر فشار شکن است. این شیر‌ها یک انقباض مکانیکی در لوله ایجاد می‌کنند، همانطور که صفحه روزنه‌ای سطح مقطع جریان را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث کاهش فشار موضعی در جریان می‌شود.

دو نوع شیر فشار شکن کدامند؟

دو نوع شیر کاهند فشار آب وجود دارد – عمل مستقیم و آزمایشی – که از بدنه های کروی یا زاویه ای استفاده می کنند.

انتخاب شیر فشار شکن

انتخاب یک شیر فشار شکن همیشه آسان نیست،، ما در جاسه با کمک به شما در انتخاب شیر مناسب برای کاربردتان کنارتان هستیم. قبل از انتخاب شیر فشار شکن شش عامل اساسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • اندازه و نوع اتصال
  • فشار تنظیم (PSIG)
  • درجه حرارت
  • فشار پشت
  • سرویس
  • ظرفیت مورد نیاز

همچنین باید ابعاد فیزیکی کاربرد و کارخانه و همچنین عوامل مرتبط با محیطی که شیر در آن کار می کند را در نظر بگیرید.

ما بعنوان نماینده جاسه در ایران ارایه دهنده محصولات فشار شکن آب هستیم ، جهت مشاوره و یا استعلام قیمت با شماره 04191010305 تماس داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *