نحوه عملکرد شیر فشار شکن چگونه است

نحوه عملکرد شیر فشار شکن

شیر فشار شکن ممکن است برای حفاظت از چکش آب تحت شرایط به درستی تعریف شده استفاده شود. وقایع چکش آب آنقدر سریع هستند که کاهش فشار به این وسیله نیاز به شیرهای واکنش سریع بسیار ویژه ای دارد که برای سیستم خاص طراحی شده اند.

دریچه های فشار شکن ممکن است به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی در جایی که روش دیگری به عنوان وسیله حفاظتی اساسی مانند مخزن هوا وجود دارد، استفاده شود.

همچنین شیرهای عبوری وجود دارند که باید در هنگام توقف پمپ به دلیل قطع برق یا قطع برق عادی کار کنند و جریان برگشت نهایی را پیش بینی کنند و سپس برای جلوگیری از اتلاف بیش از حد جریان برگشت بسته شوند.

نحوه کار کرد شیر فشار شکن چگونه است؟

یک شیر فشار شکن یک نقطه تنظیم ثابت در پایین دست شیر نگه می دارد.

برای کاهش فشار در کاربردهای فشار بالا، می توانید از پکیج شیر کنترل فشار بالا که برای کاربرد کاهش فشار تنظیم شده است استفاده کنید.

شیر کاهنده فشار دریچه ای است که فشار ورودی بالایی را می گیرد و آن را به فشار خروجی کمتر کاهش می دهد. هنگامی که این کار را در هر دو شرایط جریان و بدون جریان انجام می دهد، نوع کنترل به عنوان “دراپ تنگ” شناخته می شود. دریچه های کاهش فشار Reliance از فنر و دیافراگم متعادل برای کنترل فشار پایین دست استفاده می کنند. این ویژگی «دراپ تنگ» یکی از مهم‌ترین معیارها برای هر شیر کاهنده فشار است، زیرا از «خزش» فشار جلوگیری می‌کند – اصطلاحی که زمانی استفاده می‌شود که افزایش فشار پایین دست در شرایط بدون جریان رخ دهد. دریچه ای که این “خزش” را امکان پذیر می کند، نمی تواند به عنوان “دراپ سفت” یا در واقع یک شیر کاهش دهنده فشار واقعی شناخته شود، زیرا در نهایت به فشار اجازه می دهد تا به اندازه فشار بالادست بالا برود که می تواند مشکلات قابل توجهی ایجاد کند و اساساً این را نفی می کند. نکته استفاده از شیر کاهنده فشار در وهله اول.

دیافراگم به طور موثر تمام قسمت های تماس آب و فشار منبع آب را از چشمه کنترل و مکانیسم مربوطه جدا می کند. سپس بدنه با استفاده از یک صافی فولادی ضد زنگ در برابر زباله ها محافظت می شود.

تحت هیچ شرایط جریان، فشار پایین دست، فشار معکوس بر روی نشیمنگاه و دیافراگم شیر وارد می‌کند که به نوبه خود بر فشار فنر غلبه می‌کند. این بدان معنی است که صندلی به سمت بالا حرکت می کند و آن را مجبور می کند تا در برابر دیافراگم مهر و موم شود، بنابراین اجازه نمی دهد فشار پایین دست افزایش یابد.

در شرایط جریان، فشار برگشتی به صندلی کاهش می‌یابد، بنابراین صندلی باز می‌شود و آب از شیر عبور می‌کند.

عملکرد شیر فشار شکن

شیر فشار شکن که برای تحمل حتی سخت‌ترین محیط‌ها طراحی شده است، یک شیر کنترلی دیافراگمی با عملکرد هیدرولیکی است که فشار بالاتر بالادست را به فشار ثابت پایین‌دست کاهش می‌دهد – صرف نظر از تقاضای نوسان یا نیروی متغیر بالادست. اساساً، شیر یک حالت ثابت فشار در پایین دست را بدون توجه به جریان حفظ می کند.

Pressure Reducing System with Backup

اجزای اصلی یک شیر فشار شکن:

دریچه کاهنده فشار دارای تعداد زیادی از عناصر برای کمک به عملکرد بهینه است.

بدنه سوپاپ

بدنه سوپاپ

بدنه سوپاپ برای تثبیت بازگشت جریان و در عین حال تنظیم فشار کار می کند.

نگاهی به داخل بدنه سوپاپ

بدنه سوپاپ دارای یک پلاگ دریچه گاز داخلی درگاه V است که پاسخی دقیق و پایدار برای تنظیم جریان و فشار ارائه می‌کند و همزمان صدا و لرزش را کاهش می‌دهد. دوشاخه دریچه گاز دریچه V همچنین شیر را قادر می سازد تا بدون شکار نزدیک به صفر کار کند.

تنظیم کننده پیلوت

تنظیم کننده پیلوت

تنظیم کننده پایلوت وظیفه تعیین جریان آب بین محفظه کنترل را بر عهده دارد.

تنظیم کننده پایلوت متعادل دو طرفه که اغلب به عنوان مغز دریچه نامیده می شود، جریان آب را به محفظه کنترل و از آن تعیین می کند. این همزمان با شیر سوزنی برای کمک به تنظیم جریان و حفظ فشار ثابت است.

فیلتر کنترلی بزرگ

Large control filter

نگاهی دقیق تر به بدنه یک فیلتر کنترلی بزرگ.

برای اینکه شیر با حداقل تعمیر و نگهداری و عملکرد بدون عیب کار کند، فیلتر کردن آب ورودی به رگلاتور پایلوت بسیار مهم است. فیلتر بزرگتر قابلیت اطمینان سیستم شیر کنترل و زمان بین تعمیر و نگهداری را افزایش می دهد، در حالی که عملکرد معیوب و تعمیر و نگهداری را به حداقل می رساند.

در انیمیشن زیر، تمام اجزای کلیدی – بدنه، پایلوت و فیلتر – را مشاهده خواهید کرد که به طور جمعی کار می کنند تا عملکرد کاهش فشار را انجام دهند.

چگونه یک PRV را اندازه کنیم

این عمدتا بر اساس دو معیار مختلف است: کاربرد و نرخ جریان. کاربرد نوع خاصیتی که شیر باید در آن استفاده شود را توصیف می کند: چه تجاری/صنعتی باشد یا یک تاسیسات خانگی.

دبی جریان مهمترین عامل برای اندازه گیری یک شیر کاهنده فشار است. اندازه نادرست دریچه می تواند چندین مشکل ایجاد کند. در صورت بزرگ بودن صندلی سوپاپ ممکن است برای دبی بسیار کمی باز شود، که ممکن است گهگاه قابل قبول باشد، اما در مدت زمان طولانی می تواند منجر به کشیده شدن سیم در سرتاسر نشیمنگاه سوپاپ شود. سیم کشی زمانی اتفاق می افتد که دیسک سوپاپ و موقعیت نشیمنگاه برای مدت طولانی نزدیک به نقطه خاموشی سوپاپ کار کنند. این بدان معناست که جریان آب مسیری را در مواد نشیمنگاه ایجاد می کند که هنگامی که شیر به طور محکم در موقعیت قطع بسته می شود باقی می ماند و اجازه می دهد تا جریان و فشار کمی از شیر عبور کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *