سوالات متداول شیر فشار شکن آبگرمکن

سوالات متداول شیر فشار شکن آبگرمکن

سوالات رایج در ارتباط با شیر فشار شکن آبگرمکن

وظیفه شیر اطمینان آبگرمکن چیست؟

سال به سال، آبگرمکن شما نقش مهمی در خانه شما ایفا می کند. برنامه صبحگاهی شما بدون آب گرم یکسان – یا تقریباً راحت – نخواهد بود. با این حال، آبگرمکن ها و اجزای آن برای همیشه دوام نمی آورند. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه کلید تضمین این است که آبگرمکن شما همچنان به طور ایمن آب گرم خانه شما را تامین می کند. در این مقاله، یک جزء ایمنی حیاتی آبگرمکن شما، شیر فشار  شکنآبگرمکن را بررسی می‌کنیم.

ما درباره چیست، چه کاری انجام می دهد و چگونه اطمینان حاصل کنیم که هنوز کار می کند و از آبگرمکن و خانه شما محافظت می کند، بحث خواهیم کرد.

شیر فشار شکن آبگرمکن چیست؟

نام در واقع کاملا تحت اللفظی است. این شیری است که فشار اضافی مخزن آبگرمکن را کاهش می دهد. با انجام این کار، می تواند از افزایش فشار بیش از حد که پتانسیل ایجاد ترکیدن مخزن و سیل در خانه شما را دارد، جلوگیری کند. این یک مکانیسم ایمنی ناشناخته اما ضروری برای آبگرمکن شما است.

چه چیزی منجر به فشار بیش از حد در مخزن می شود؟

همانطور که آبگرمکن شما آب مخزن را گرم می کند، آب منبسط می شود و بخار تولید می شود. هر چه حرارت بیشتر باشد، انبساط بیشتری رخ می دهد. این انبساط به دیواره های بیرونی مخزن فشار وارد می کند، اما این قابل انتظار است. مقداری از فشار اضافی از طریق لوله های آب متصل به آبگرمکن خارج می شود. در صورتی که نتواند، شیر فشار شکن فعال می شود. با آزاد کردن مقداری از آب و هوای گرم، شیر فشار را به سطوح ایمن کاهش می دهد.

برای مرجع، فشار معمولی آب داخل مخزن آبگرمکن 50-100 PSI است.

چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟

اگر شیر فشار شکن قادر به باز شدن نباشد، فشار می تواند در داخل مخزن از سقف 100 PSI عبور کند. مخزن فلزی سنگین می تواند فشار زیادی را تحمل کند، اما در نهایت محدودیت هایی دارد. نتایج انفجاری هستند، زیرا مخزن جای خود را رها می کند و آب داغ را به بیرون می فرستد.

اگر آبگرمکن شما یک شیر قطع اضطراری نصب کرده باشد، ترکیدگی تشخیص داده می شود و منبع آب به طور خودکار قطع می شود. اگر نه، شما به طور بالقوه به خانه‌ای سیل زده نگاه می‌کنید که خسارت آب قابل توجه و پرهزینه دارد.

بنابراین، چه چیزی باعث از کار افتادن شیر فشار شکن می شود؟ در بسیاری از موارد، به دلیل ایجاد زنگ زدگی و خوردگی در داخل مخزن، شیر در جای خود گیر می کند یا یخ می زند. یا اینکه شیر به دلیل یک نمونه قبلی که در آن آب گرم آزاد کرده گیر کرده است.

شیر شکسته چیزی است که باید فوراً تعمیر شود، اما – مگر اینکه آبگرمکن خود را به طور منظم از نزدیک بررسی کنید – ممکن است چیزی که اکثر صاحبان خانه متوجه آن می شوند، نباشد. به همین دلیل است که آزمایش و نگهداری منظم مهم است.

تست شیر

با قرار دادن یک سطل بزرگ در زیر شیر شروع کنید. شما در طول این فرآیند مقداری آب گرم آزاد می‌کنید، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که لباس‌های ایمن می‌پوشید تا خطر سوختن را کاهش دهید. لوله تخلیه متصل به شیر فشار را بردارید.

سپس کلید سوپاپ را به آرامی بلند کنید تا آب داغ از شیر خارج شده و وارد سطل شود. برای اهداف این آزمایش، سوئیچ را تا آخر فشار ندهید.

فشار آب چه تاثیری بر خانه شما دارد؟

آیا می دانستید که اکثر مردم روزانه بین 80 تا 100 گالن آب مصرف می کنند؟ از استفاده از سرویس بهداشتی و دوش گرفتن گرفته تا پخت و پز و نظافت، مصرف آب شما بخش مهمی از روال روزانه خانه شما است. در اینجا فقط چند کار روزانه که اکثر صاحب خانه ها بدون فکر انجام می دهند و مقدار آب مورد نیاز برای تکمیل آنها آورده شده است:

شستشوی توالت: 1-3 گالن در هر فلاش

دوش گرفتن: 17 گالن در هر دوش (دوش متوسط 8 دقیقه)

ماشین ظرفشویی: 4-6 گالن در هر چرخه

ماشین لباسشویی: 5-30 گالن در هر چرخه، بسته به کارایی ماشین شما

این به شستن دست‌ها، حمام کردن یا آبیاری چمن‌تان نمی‌پردازد. مصرف آب شما همچنین ممکن است در طول تابستان، زمانی که آب بیشتری می نوشید یا در آبپاش ها خنک می شوید، افزایش پیدا کند.

با در نظر گرفتن همه اینها، بسیار مهم است که سیستم های آب شما با ظرفیت کامل خود کار کنند. آبگرمکن شما آب گرم را به خانه شما می رساند و فشار آب شما باید برای کارکردن لوازم خانگی و راحت بودن دوش شما کافی باشد.

برای اینکه همه کارهای روزانه شما بدون مشکل انجام شوند، فشار آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تصور کنید فشار آب کافی برای شستشوی توالت یا دوش گرفتن ندارید. فشار بیش از حد آب عواقب دیگری نیز دارد.

فشار کم آب

یک روز طولانی در محل کار بوده اید و شما می خواهید به خانه بیایید، یک دوش آب گرم بگیرید و با خانواده استراحت کنید. دوش را روشن می کنید تا جریان کوچکی از آب – یا قطرات – را ببینید که از سر دوش می آید. حتی زمانی که دستگیره دوش را به ظرفیت کامل می رسانید، فقط مقدار کمی آب از آن خارج می شود. مشکل چیست؟

فشار آب شما احتمالا خیلی پایین است. این می تواند یک شکست آزاردهنده برای بسیاری از صاحبان خانه باشد که برای دوش گرفتن، تمیز کردن، آشپزی و موارد دیگر به فشار بالای آب وابسته هستند. وقتی فقط چند قطره از شیر آب خارج می شود، چگونه می توانید به درستی دست های خود را دوش بگیرید یا بشویید؟

فشار آب بالا

در طرف مقابل طیف فشار آب، فشار بالای آب می تواند برای شما و خانواده شما در داخل خانه خطری ایجاد کند. وقتی فشار آب خیلی زیاد است، لوله‌ها آسیب می‌بینند و سیستم‌ها می‌توانند بیش از حد کار کنند تا آب را به شما برسانند.

فشار کم آب معمولاً فقط برای صاحبان خانه آزار دهنده است و مشکل جدی ایجاد نمی کند. از طرف دیگر، فشار زیاد آب می تواند به وسایل، مهر و موم، اتصالات و موارد دیگر آسیب برساند. فشار بیش از حد آب نیز می تواند مقدار زیادی آب را در خانه هدر دهد و در پایان ماه قبض آب و برق بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

رسیدن به فشار آب راحت

از آنجایی که از منبع آب شهری به خانه شما می آید، آب منازل مسکونی به طور کلی از 40 تا 80 PSI (پوند بر اینچ مربع) متغیر است. هر چیزی بالاتر یا کمتر از این محدوده را می توان خیلی کم یا خیلی زیاد در نظر گرفت. برخی از کارشناسان می گویند که هر سطح بالاتر از 60 PSI فشار آب برای خانه شما بسیار زیاد است. بهتر است با یک لوله کش حرفه ای صحبت کنید تا فشار آب خود را بررسی کنید و در مورد اینکه چه سطحی برای خانه شما مناسب است بیشتر بدانید. محدوده PSI شما می تواند تحت تاثیر ارتفاع، اندازه خانه، نیاز به آب، سن خانه و عوامل دیگر باشد.

ما برای نیازهای لوله کشی و آبگرمکن شما اینجا هستیم

این ناگفته نماند، اما اگر راحت نیستید آبگرمکن خود را بشویید یا شیر را چک کنید، این نیاز حیاتی تعمیر و نگهداری را نادیده نگیرید. جهت سفارش شیر اطمینان و یا استاده از خدمات جاسه با شماره 04191010305 تماس بگیرید تا از خدمات ما استفاده کنید. به یاد داشته باشید، این نگهداری پیشگیرانه می تواند به جلوگیری از ترکیدن مخزن و آسیب جدی آب کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *