انواع شیرهای کنترل اتوماتیک در صنعت آب

شیرهای کنترل اتوماتیک

شیرهای کنترل اتوماتیک در صنعت آب دارای انواع مختلفی می باشند که در زیر به آن ها اشار می کنیم .

انواع شیر آلات مکانیکی

شیر فشار شکن :

شیر اتوماتیک تیپ 115 موجب تبدیل فشار بالای ورودی به فشار کمتر یا ثابت در قسمت خروجی با کمک یک پیلوت می شود بدون اینکه توجهی به تغییرات دبی یا فشار داشته باشد .

شیر فشار شکن و کنترل ورودی :

این شیرها دو وظیفه ی اصلی دارند که یکی ثابت نگه داشتن فشار خروجی بدون توجه به فشار ورودی و دیگری تنظیم و تثبیت فشار ورودی می باشد .

شیر اطمینان ( رها کننده ) :

تنظیم فشار ورودی ، کنترل فشار شبکه و خارج کردن فشار اضافی از طریق لوله در صورت لزوم ، بدون توجه به دبی از وظایف شیر اتوماتیک تیپ 116 می باشد .

شیر اطمینان مجهز به شیر برقی :

دو وظیفه اصلی شیر اتوماتیک تیپ e/d 116 شامل موارد زیر می باشد .

1 – با بیشتر شدن فشار ورودی از حد فشار تنظیمی همانند شیر اطمینان عمل می کنند و باز می شوند .

2- همچنین عمل قطع و وصل با فرمان شیر برقی صورت می گیرد .

  • شیر ضد ضربه قوچ : در موقع قطع برق قبل از ایجاد موج فشار شیر اتوماتیک تیپ 116-6 باز می شود و موجب خروج فشار اضافی و شکست موج می شود و سپس مجددا آرام بسته می شود .
  • شیر کنترل پمپ : وظیفه ی حفاظت از اکتروموتور و پمپ بر عهده شیر اتوماتیک تیپ 2R -118 می باشد و در هنگام خاموش شدن مانع از ایجاد ضربه قوچ می شود . به کار بردن این شیر موجب راه اندازی آسان الکتروپمپ و کاهش جریان برق می شود .
  • شیر کنترل حجمی ( شیر کنترل دبی ) : مقدار جریان عبوری از شیر با وجود تغییرات فشار به وسیله ی شیر اتوماتیک تیپ ED-114 محدود می شود .
  • شیر قطع و وصل مجهز به شیر برقی : این شیر ها به دوصورت قرار گرفتن در حالت بسته در حالت قطع برق و قرار گرفتن در حالت باز در هنگام قطع برق عرضه می شوند .
  • شیر کنترل سطح آب ( شیر فلوتر ) : این شیر موجب می شود تا ارتفاع آب در مخازن ثابت شود و یا آن را بین حداقل و حداکثر تعیین شده تنظیم می نماید .
  • شیر قطع کن اضطراری ( شکستگی لوله ) : این شیر ها به عنوان شیر اطمینان بعد از مخازن عمل می کنند و موجب بسته شدن سریع شیر ها در صورت بروز ترکیدگی می شوند .

در مکان های بدون امکان دسترسی به برق تیپ H-85 به کار برده می شود .

درمکان های دارای امکان دسترسی به برق تیپ E-85 استفاده می شود .

جهت سفارش انواع فشار شکن با شماره 04191010305 تماس داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *