سوالات متداول رگولاتور ( تنظیم کننده ) فشار آب

سوالات متداول رگلاتور آب

سوالات رایج در ارتباط با تنظیم کننده فشار آب

شیر / تنظیم کننده فشار (PRV) چیست؟

تنظیم کننده های فشار آب یا شیرهای فشار شکن (PRV) شیرهای فشرده ای هستند که برای کاهش فشار بالای آب ورودی از آب اصلی استفاده می شوند تا فشار آب کمتر و ثابت تری را برای توزیع در لوله کشی و وسایل خانگی شما فراهم کنند.

چرا باید از PRV استفاده کنیم؟

فشار بالای آب در سیستم‌های لوله‌کشی خانه ممکن است باعث نشتی آبگرمکن ، کوبیدن لوله‌های آب، چکیدن شیر آب، صدای ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی و خرابی یا نشتی لوله‌های آب شود. جریان آب با سرعتی بیش از حد لازم برای رفع نیازهای وسایل معمولی یا لوازم خانگی می تواند مضر، هدر رفته و طول عمر تجهیزات را در خانه ها کاهش دهد. حفظ فشار تنظیم شده در خانه، معمولاً 50 پوند بر اینچ مربع (psi)، ممکن است این اطمینان را ایجاد کند که لوله‌کشی و وسایل خانه تحت فشار ایمن، متوسط، اما رضایت‌بخش کار می‌کنند.

تنظیم کننده فشار چگونه کار می کند؟

رگولاتور توسط یک دیافراگم داخلی و فنر و یک پیچ قابل تنظیم خارجی کار می کند.

با ورود فشار زیاد آب، چشمه و دیافراگم عبور آب را دشوارتر می کند. برعکس، با ورود فشار کمتر آب به شیر، آب به راحتی عبور می کند زیرا دیافراگم و فنر تحت فشار کمتری هستند. بنابراین، تنظیم کننده فشار آب می تواند فشار آب را تنظیم کرده و از طریق پیچ خارجی که کشش فنر را کنترل می کند، تنظیم شود.نصب و نگهداری رگولاتور فشار بر عهده کیست؟

رگولاتور فشار کجا باید نصب شود؟

تنظیم کننده فشار معمولاً در پایین دست (در سمت خانه) کنتور آب، در نزدیکی خانه در تأسیسات جدید نصب می شود.

این‌ها را می‌توان در یک فروشگاه لوازم بهبود خانه/لوله‌کشی خریداری کرد و نصب آن نسبتاً ساده است و می‌توانید خودتان انجام دهید. با این حال، می توانید با یک پیمانکار لوله کشی واجد شرایط تماس بگیرید که می تواند برآوردی را به شما ارائه دهد.

شیر فشار شکن آب چقدر دوام می آورد؟

طول عمر رگلاتور آب معمولاً بین 10 تا 15 سال است. با این حال، ممکن است در سه سالگی شاهد نقص عملکرد رگولاتور باشید و اگر به طور منظم نگهداری شود، در 20 سالگی همچنان به درستی کار می کند.

PRV ها به عنوان محصولات “عمر وام مسکن” توصیف شده اند، زیرا از نظر تاریخی، یک شیر فشار شکن آب معیوب تعویض نمی شود، بلکه از طریق یک کیت خدمات ارزان قیمت تمیز یا تعمیر می شود. از نظر طراحی، شبیه شیر آشپزخانه است، زیرا کثیفی یا مواد خارجی در قسمت نشیمنگاه می تواند باعث ایجاد مشکل شود. تعمیر شیر کاهنده فشار آب چالش برانگیزتر از تعمیر شیر آشپزخانه نیست.

چگونه تنظیم کننده فشار آب خود را تنظیم کنید؟

تنظیم فشار آب نسبتاً ساده است. ابتدا به تنظیم کننده فشار آب خود بروید و پیچ بالایی و مهره قفل را قرار دهید.

مهره قفل را باز کنید، سپس می توانید برای تنظیم فشار آب، پیچ بالایی را سفت یا باز کنید. سفت کردن پیچ (به سمت راست) فشار کلی آب را کاهش می دهد. باز کردن پیچ (سمت چپ) باعث افزایش فشار کلی آب می شود

چگونه بفهمم که شیر کاهش فشار خراب است؟

  1. کاهش یا نوسان فشار آب…
  2. بدون فشار آب
  3. صداهای کوبیدن، ضربه زدن، چکش زدن یا ارتعاش در دیوارها…
  4. فشار بالای آب، نشتی آب از شیر آب، کار مداوم توالت…

چگونه فشار وارد شده به خانه را بررسی کنم؟

دقیق ترین روش این است که یک گیج فشار را از فروشگاه تهیه کنید و آن را به یک شیر آب شلنگ/بیب وصل کنید. فشار را هنگامی که همه شیرهای آب و وسایل مصرف کننده آب خاموش هستند بررسی کنید تا یک عدد پایه را بدست آورید. به طور کلی، شما می خواهید لوله کشی خانگی بین 30 تا 80 psi تامین کند.

نحوه نصب رگولاتور فشار آب؟

اگر فردی خوش دست هستید، نصب یک تنظیم کننده فشار آب نسبتاً ساده است. این فرایند به شرح زیر است:

  1. آب را در قسمت اصلی و درست قبل از آبگرمکن خاموش کنید.
  2. آب را از پایین ترین نقطه خانه خود تخلیه کنید و شیری را در بالاترین نقطه خانه خود باز کنید.
  3. قسمت لوله کشی مورد نیاز برای نصب تنظیم کننده فشار آب را بلافاصله پس از قطع آب قطع کنید. مراقب باشید که فقط طول مورد نیاز را برش دهید.
  4. تنظیم کننده فشار آب را نصب کنید و مطمئن شوید ورودی آب در سمت راست است.
  5. به آرامی آب را دوباره روشن کنید تا نشتی و فشار آب سالم را آزمایش کنید.
  6. در صورت نیاز تنظیم کننده فشار آب را تنظیم کنید.

نگهداری

مانند هر چیزی، هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست. رگولاتورهای فشار آب در برخی مواقع نیاز به تعویض دارند.

اگر متوجه چکش آب، مه پاش کردن آبپاش ها، چکیدن شیر آب یا فشار متغیر آب شدید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که تنظیم کننده فشار آب خود را تعویض کنید.

نتیجه گیری

تنظیم کننده های فشار آب یا شیرهای کاهش دهنده آب به تنظیم فشار وارد شده به خانه شما کمک می کنند. فشار بیش از حد می تواند به وسایل، لوله ها و وسایل شما آسیب برساند.

این شیرها ممکن است در آینده نیاز به تعویض یا تنظیم داشته باشند، بنابراین حتما فشار آب خانه خود را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *