تفاوت بین شیرهای فشار شکن و کنترل چیست؟

هر دو شیر فشار شکن و شیر کنترل فشار کاربرد منحصر به فرد خود را در برنامه های کنترل سیال و کنترل گاز دارند. شیرهای کنترل فشار و شیرهای فشار شکن دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که آنها را برای تعدادی از کاربردهای بسیار متمایز و متفاوت مناسب می‌سازد. اگر متوجه شدید که شیر کنترل فشار چیست و تفاوت بین دو نوع شیر فشار چیست، برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

شیر فشار شکن چیست؟

شیر کاهش فشار نوعی شیر اطمینان است که در سیستم کنترل فرآیند برای محدود کردن یا کنترل فشار در یک سیستم استفاده می شود. این مساله از ایجاد فشار جلوگیری می کند، که می تواند باعث خرابی فرآیند ویرانگر، از جمله خرابی تجهیزات شود.

این بدان معناست که شیرهای فشار شکن به گونه ای طراحی شده اند که در یک فشار خاص تنظیم شوند تا تجهیزات را از رسیدن به فشاری که می تواند به تجهیزات گران قیمت آسیب برساند محافظت کند.

شیر فشارشکن چه ویژگی هایی دارد؟

شیرهای کاهش فشار (PRV) اولین بار در طول انقلاب صنعتی بر روی دیگهای بخار استفاده شد. دیگ های اولیه بدون آنها به دلیل نداشتن ویژگی های ایمنی مستعد انفجار تصادفی بودند.

شیر کاهش فشار یک وسیله ثابت است که می تواند فشار را کاهش دهد حتی اگر جریانی از مخزن خارج نشود. آنها طوری طراحی شده اند که متناسب با افزایش فشار باز شوند و بنابراین برای کاربردهایی که نیاز به جریان کامل شیر فوری در فشار تنظیم شده دارند توصیه نمی شوند.

جریان کامل شیر کنترل در 10% بیش از فشار تنظیم شده تعریف می شود و دو نوع حفاظت کلی که در صنعت با آن مواجه می شوند، حفاظت حرارتی و حفاظت جریان هستند. شیرهای دقیق برای سیستم های گاز تحت فشار، سیستم های برودتی، کاربردهای پتروشیمی و سایر سیستم های خاص طراحی شده اند. ویژگی‌های شیر کاهش فشار مطابق با استاندارد EN ISO 4126-1 طراحی شده‌اند، هزینه کل طول عمر کمتری دارند و جریان خروجی را برای تخلیه سریع‌تر بهینه می‌کنند. این شیرها معمولاً در تخلیه یا محیط آزاد می شوند به این معنی که بخار یا مایعی که به شیر آزاد کننده فشار می رود به طور طبیعی در سیستم از بین می رود.

شیر کنترل فشار چیست؟

مشابه شیر فشار شکن ، شیر کنترل فشار می تواند سیستم را از آسیب های ناشی از فشار بیش از حد محافظت کند. این شیرها اغلب در سیستم های هیدرولیک یافت می شوند و برای محافظت از سیستم هیدرولیک استفاده می شوند.

سیستم های هیدرولیک از شیرهای کنترل فشار استفاده می کنند تا سطح حداکثر فشار را محدود کنند که می تواند پمپ یا سیستم را از فشار بیش از حد محافظت کند.

شیر کنترل فشار چه ویژگی هایی دارد؟

یک شیر کنترل فشار (PCV) ، مقاومت در برابر جریان سیال را تغییر می دهد، اما مقصد آن را تغییر نمی دهد. سیالی که از شیر کنترل فشار عبور می کند همچنان به مقصدی که برای آن پیشنهاد شده بود می رود و از بین نمی رود.

این شیرها تقریباً در هر سیستم هیدرولیکی یافت می‌شوند و در عملکردهای مختلفی از حفظ فشار سیستم در زیر حد بالایی مطلوب گرفته تا حفظ فشار تنظیم شده در بخشی از مدار کمک می‌کنند.

ویژگی های شیر کنترل فشار عملکرد سیستم و بهینه سازی مصرف انرژی را تضمین می کند. کنترل دقیق فشارهای تفاضلی باعث حذف سرریزها در شرایط جزئی و کنترل دما در شرایط بار کم می شود.

تفاوت بین شیر تسکین و شیر کنترل

تفاوت اصلی بین PRV و PCV این است که PCV دفاع خط اول نامیده می شود که برای ایمنی اولیه است. PRV به عنوان یک دستگاه کنترل فشار استفاده نمی شود، بلکه به عنوان یک نسخه پشتیبان از آخرین راه حل استفاده می شود. شیرهای کنترل فشار برای کاربردهایی که نیاز به کاهش فشار به سیلندر دارند ایده آل هستند، در حالی که شیرهای کاهش فشار برای حفظ فشار پایین دست از پیش تعیین شده استفاده می شوند.

شیرهای کنترل فشار و شیرهای فشار شکن را از  جاسه ( cscase ) خریداری کنید.

ما در جاسه ، فقط دانش و تخصص برای توضیح اینکه شیر کنترل فشار چیست و تفاوت آن با شیر فشار شکن را نداریم. ما همچنین می توانیم شما را در انتخاب صحیح شیر کنترل فشار و شیر فشار شکن برای استفاده مورد نظر شما راهنمایی کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از محصولات ما ما با شماره 04191010305 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *