در صورت نشتی شیر فشار شکن چه باید کرد؟

شیرهای فشار شکن کارایی و ایمنی را در بسیاری از کارخانه‌های شیمیایی، نفت و گاز تضمین می‌کنند، اما در معرض نشتی هستند. اگر شیر فشار شکن نشتی داشته باشد، سیستم‌ها می‌توانند تحت فشار بیش از حد قرار گیرند و حتی از کار بیفتند، به‌ویژه اگر شیر به سرعت رفع یا تعمیر نشود.

برای کمک به جلوگیری از مشکلات سیستم و شرایط خطرناک فشار بیش از حد، در اینجا راهنما برای انجام کارهایی که در صورت نشتی شیر فشار شکن باید انجام دهید، آورده شده است.

مواردی که هنگام نشتی شیر فشار شکن باید انجام داد

هنگامی که یک شیر نشتی دارد، سیستم را خاموش کنید

هنگامی که یک شیر فشار شکن نشتی دارد، اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که سیستم را خاموش کنید. شیرهای فشار شکن نمی توانند فشار کلی را در خطوط لوله تنظیم کنند. این می تواند شرایط فشار بیش از حد را ایجاد کند که می تواند منجر به خرابی سیستم و در برخی موارد انفجار و آتش سوزی سیستم شود.

بنابراین مطمئن شوید که سیستم را هنگام تشخیص نشتی فشار شکن خاموش کنید تا از مشکلات جدی سیستم و شرایط خطرناک جلوگیری کنید.

موقع

علت نشتی را مشخص کنید

هنگامی که سیستم را خاموش می کنید، خطوط لوله و خود شیر را به دقت بررسی کنید تا علت نشتی را مشخص کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید برای تعمیر آن دقیقاً چه کاری باید انجام دهید.

نشتی شیر فشار شکن معمولاً زمانی رخ می دهد که شیر به درستی قرار نگرفته باشد یا درزگیر شکسته یا آسیب دیده باشد. هنگامی که شیر فشارشکن خیلی نزدیک به نقطه تنظیم کار می کند، نشت می تواند اتفاق بیفتد.

تعمیرات لازم را انجام دهید

تعمیرات لازم را انجام دهید

پس از اینکه علت نشتی را مشخص کردید، می توانید تعمیر شیر را شروع کنید. طبق استانداردهای تشخیص نشت و تعمیر فدرال، شرکت ها پنج روز فرصت دارند تا اولین تلاش تعمیر را انجام دهند.

برای اولین تعمیر، باید پیچ های کلاه را سفت یا تعویض کنید و مهره های گلند بسته بندی را سفت کنید. می‌خواهید مطمئن شوید که دستورالعمل‌های تعمیرات سازنده را برای اولین تعمیر دنبال می‌کنید.

چنانچه شیر پس از اولین تلاش شما به طور کامل تعمیر نشد، تا 15 روز فرصت دارید تا هر گونه تعمیر اضافی را طبق EPA انجام دهید. اگر شیر هنوز ثابت نیست، می‌توانید شیر فشارشکن را تعویض کنید یا برای انجام تعمیرات بیشتر تا چرخه خاموش شدن بعدی صبر کنید.

جلوگیری از نشتی شیر فشار

هنگامی که شیر کاهش فشار ثابت یا تعویض شد، مهم است که اقدامات لازم را برای جلوگیری از نشتی در آینده انجام دهید. برای انجام این کار، یک برنامه تشخیص نشت و تعمیر (LDAR) را برای شرکت خود در نظر بگیرید.

یک برنامه LDAR به آموزش کارگران در مورد همه چیزهایی که در مورد شناسایی و تعمیر نشتی قبل از وقوع آسیب به سیستم نیاز دارند، کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند تا شیرها را با کارایی بیشتری نظارت کنید تا بتوانید نشتی ها را سریعتر تشخیص دهید و هزینه کمتری را برای هزینه های کلی تعمیر و نگهداری سوپاپ خرج کنید.

دلایل نشتی شیرهای فشار/دما

شیرهای کاهش دما و فشار ممکن است به دلایل مختلفی باز شوند، نشت کنند یا چکه کنند:

مشکلات کنترل محدودیت دیگ: در دیگ بخار، دمای دیگ بخار بیش از حد است، احتمالاً به دلیل تنظیم نامناسب کنترل حد، عدم تماس بین سنسور سوئیچ حد و چاه نصب آن، یا کنترل معیوب.

سیستم های آب گرم بسته: تخلیه دوره ای شیر کاهش دما و فشار ممکن است به دلیل انبساط حرارتی در یک سیستم تامین آب بسته باشد. جزئیات هستند

دریچه‌های TP بخاری بازو کناری گازی: شیر T&P روی بخاری گازی بازو کناری نصب می‌شود که باعث ایجاد حالت گرمای بیش از حد در نقطه حسگر شیر می‌شود (این انبساط حرارتی مورد بحث قرار گرفته است.

عیوب یا مشکلات مخزن انبساط: اگر مخزن انبساط یا مخزن تراکم روی دیگ سیستم گرمایش هیدرونیک یا سایر سیستم های انبساط حرارتی خود معیوب باشد (مثانه داخلی غرق شده، نشتی، آسیب دیده) فشار سیستم به دلیل تغییرات فشار و دما طبیعی بیش از حد خواهد بود. در حین کار سیستم، که منجر به ریزش در شیر تخلیه می شود.

نشتی به دیگ گرمایش یا آبگرمکن: نشت آب از یک منبع ساختمانی با فشار بالاتر می تواند باعث نشت مکرر شیر TP شود. به عنوان مثال، اگر سیم پیچ بدون مخزن در یک دیگ بخار نشتی داشته باشد، ممکن است آب با فشار بالاتر در داخل کویل بدون مخزن از سیم پیچ به داخل دیگ گرمایش نشت کند.

نقص شیر تخلیه فشار یا نقص شیر فشار / دما که باعث نشتی می شود

  • کثیفی یا آشغال مانع از بسته شدن مناسب شیر فشار می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *