نحوه نصب شیرهای اطمینان و شیرهای فشار شکن

نحوه نصب شیرهای اطمینان و شیرهای فشار شکن

شیرهای ایمنی و شیرهای کاهش فشار یک اقدام مهم برای اطمینان از فشارهای عملیاتی ایمن هستند. بنابراین، مهم است که آنها به درستی نصب شوند. در این مقاله اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهیم.

شیرهای کاهش فشار (PRV) مهم‌ترین خط دفاعی شما در برابر آسیب‌دیدگی تجهیزات هستند، نه اینکه به آسیب‌های پرسنل، کارخانه و محیط‌زیست اشاره کنیم. به همین دلیل، مهم است که آنها را به درستی نصب و راه اندازی کنید.

ما سوالات زیادی در مورد روش های صحیح نصب و راه اندازی PRV دریافت می کنیم. دستورالعمل‌های زیر پاسخی به رایج‌ترین سؤالات و راه‌حل‌هایی برای رایج‌ترین مشکلات مشتریان ما ارائه می‌دهند.

دستورالعمل های نصب

همانطور که قبلاً گفته شد، مهم است که شیر اطمینان یا شیر فشار شکن شما به درستی نصب شده باشد. اگر نصب با احتیاط انجام نشود ممکن است منجر به نشتی یا مشکلات ایمنی شود. برای نصب صحیح شیر اطمینان بر روی سیستم خود باید به نکات زیر توجه کرد.

خاک و زباله را حذف کنید

نشیمنگاه سوپاپ به راحتی می تواند توسط کثیفی و زباله های موجود در سیستم آسیب ببیند. برای جلوگیری از عبور کثیفی و زباله از شیر، سیستم باید قبل از نصب شسته شود. علاوه بر این، شیر باید در مکان هایی نصب شود که آلودگی ها و زباله ها جمع شوند.

نکات مهم نصب

  • شیرهای ایمنی را در حالت عمودی نصب کنید. نصب در حالت افقی می تواند منجر به نشتی یا عملکرد نامناسب شود.
  • برای نسخه های فلنج: پیچ ها را به طور مساوی سفت کنید. عدم انجام این کار از سفت شدن صحیح سایر پیچ ها جلوگیری می کند. دریچه های چدنی به دلیل بار فشار ناهموار ممکن است ترک بخورند.
  • دریچه را بیش از حد سفت نکنید. این می تواند به رشته های سوپاپ آسیب برساند و باعث نشتی شود.
  • فقط درزگیر نخ را روی نخ نر بمالید. استفاده از آن بر روی نخ ماده می تواند منجر به آلودگی رسانه شود.
  • اگر دریچه بیش از 10 فوت بالاتر از یک کشتی باشد، باید از آن پشتیبانی شود. بدون پشتیبانی، نیروهای واکنش می توانند به شیر یا سایر بخش های سیستم آسیب برسانند.

لوله کشی ورودی

لوله ورودی باید کوتاه و مستقیم باشد. قطر لوله ورودی هرگز نباید کوچکتر از قطر ورودی شیر باشد. این جریان را محدود می کند.

ورودی نباید در نزدیکی مناطق با تلاطم بالا در یک کشتی قرار گیرد.

خطوط فرآیند نباید به لوله های ورودی شیر اطمینان متصل شوند.

شیر را حداقل 8 تا 10 قطر لوله از اتصالات Y یا خمشی نصب کنید.

لوله کشی ورودی شیر فشار شکن

شکل 1 : لوله کشی ورودی شیر فشار شکن بصورت صحیح

عملکرد سوپاپ

برای جلوگیری از نشتی توصیه می شود که فشار تنظیم شده شیر حداقل 10 درصد بیشتر از فشار کاری باشد. دریچه های ایمنی زمانی که به 80 تا 90 درصد فشار تنظیم شده شیر نزدیک می شود، نشتی نشان می دهند.

آزمایش کردن

اگرچه توصیه می شود که شیرهای ایمنی را در طول زمان آزمایش کنید، اما این کار باید سالی یک بار انجام شود. آزمایش نیز اغلب خطرات کثیفی یا سایر اشکال آلودگی را به همراه دارد که به نشیمنگاه سوپاپ وارد می شود و منجر به نشتی می شود.

نصب شیر اطمینان برای سیستم های بخار

شیرهای ایمنی یک اقدام ایمنی رایج در سیستم های بخار هستند. نصب شیرها به گونه ای مهم است که هیچ میعاناتی نتواند در سمت بالادست دیسک شیر ایمنی جمع شود. این کار معمولاً با نصب شیر بالای لوله بخار انجام می شود. اگر شیر اطمینان در زیر لوله بخار نصب شود، میعانات اتصال به شیر را پر می کند. میعانات می تواند به نشیمنگاه شیر آسیب برساند و بر عملکرد سوپاپ تأثیر بگذارد. شکل 1 نصب صحیح سیستم های بخار را نشان می دهد.

نصب صحیح در مقابل نصب نادرست شیر اطمینان

شکل 2: نصب صحیح در مقابل نصب نادرست شیر ایمنی برای سیستم های بخار

عملکرد شیر فشار شکن

  • از کارکردن شیر خیلی نزدیک به نقطه تنظیم خودداری کنید. انجام این کار می تواند باعث جوشیدن و نشتی شود. هنگامی که این شروع شود، فقط بدتر خواهد شد.
  • از آزمایش مکرر سوپاپ خودداری کنید. بلند کردن بیش از حد اهرم تست می تواند باعث شود کثیفی یا سایر مواد خارجی وارد صندلی شود که می تواند باعث نشت سوپاپ شود. در حالی که آزمایش منظم بخشی توصیه شده از یک برنامه نگهداری پیشگیرانه است، این باید فقط یک بار در سال انجام شود، نه یک بار در ماه.

اگر در مورد PRV های خود سؤالی دارید یا نیاز به مشاوره اضافی در مورد نصب یا عملیات دارید، با شماره 04191010305 تماس بگیرید.

منابع:

tameson

alliedvalveinc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *