خرابی های رایج شیرهای اطمینان

یکی از علل شایع آسیب های محل کار در صنایع تولیدی و غذایی، خرابی شیر اطمینان است. در حالی که این دستگاه‌ها نقش مهمی در سیستم‌های پردازش گاز، سیال و بخار دارند، اما به دلایل مختلف ممکن است از کار بیفتند.

اگر چنین مشکلاتی را اصلاح نکنید، ممکن است منجر به صدمات کشنده و خسارات قابل توجهی شود. در اینجا، ما به شما کمک می کنیم تا با بحث در مورد دلایل اصلی خرابی شیرهای اطمینان خود، نحوه نگهداری آنها را تعیین کنید. ما همچنین اقدامات احتیاطی ایمنی را ذکر خواهیم کرد که می توانید برای جلوگیری از آسیب و جلوگیری از تلفات استفاده کنید.

5 دلیل رایج خرابی شیرهای اطمینان

شیرهای اطمینان ممکن است به دلیل بسیاری از مسائل فنی یا مکانیکی از کار بیفتند. برای کشف پنج دلیل اصلی که چرا این دستگاه ها ممکن است به درستی کار نکنند، با ادامه مطلب همراه شوید

  1. نشتی

نشتی یکی از دلایل رایج خرابی شیر است. این مشکل زمانی رخ می دهد که زباله یا رسوب دیگ بخار یا لوله ها بین سطوح آب بندی دیسک شیر و نشیمنگاه گیر کند.

یکی دیگر از دلایل نشتی شیر اطمینان شل شدن مکانیسم تنظیم فنر در حین کار است که باعث می شود شیر به طور مداوم در هنگام کار عادی باز شود.

رفع نشتی شیر می تواند به محافظت از تجهیزات و منابع شما کمک کند. برای تعمیر شیرهای آسیب دیده یا تعویض آنها با شیرهای مطمئن تر با متخصص تماس بگیرید.

  1. باز نشدن در فشار مورد نیاز

هنگامی که شیرهای اطمینان باز نمی شوند و اجازه می دهند سیال آزاد در هنگام فشار بیش از حد در سیستم ایجاد شود، ممکن است شیر به درستی تنظیم نشود. فشرده سازی فنر مورد نیاز باید بررسی شود و شیر به درستی کار می کند.

از آنجایی که کار با شیر اطمینان معیوب می تواند خطرآفرین باشد، بهتر است برای افزایش ایمنی پرسنل و تجهیزات، شیر را با یک مدل با کیفیت بالا جایگزین کنید. این اقدام از اختلال در جریان سیال جلوگیری می کند و اطمینان حاصل می کند که سیستم شما در فشار صحیح کار می کند.

  1. فشار کم

یکی دیگر از نشانه های خرابی شیر اطمینان زمانی است که سیستم شما به فشار عملیاتی لازم برای تولید فرآیند نمی رسد. اگر با چنین مشکلی مواجه هستید، شیرهای خود را بررسی کنید تا ببینید آیا تنظیمات مناسبی دارند یا خیر. علاوه بر این، تأیید کنید که آیا تکنسین‌های شما پس از تغییر طراحی کارخانه، آنها را دوباره تنظیم کرده‌اند.

اگر تشخیص دادید که مشکل از تنظیمات نادرست فنر ناشی می‌شود، با یک متخصص تعمیر شیر اطمینان تماس بگیرید تا شیر را مجدداً در فشار تنظیم شده جدید مورد نیاز تنظیم کند. پس از آن، سیستم را آزمایش کنید تا مشخص کنید آیا تنظیم مجدد فشار تنظیم شده شیر مشکل را برطرف کرده است یا خیر.

در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد شیرهای آسیب دیده را با شیرهای سازگار با کارخانه خود تعویض کنید. اگرچه این ممکن است در ابتدا پرهزینه به نظر برسد، اما می تواند به شما کمک کند در دراز مدت از ضرر و زیان و هزینه های بیشتر جلوگیری کنید.

یک شیر با عملکرد خوب در فشار مورد نیاز تخلیه می شود تا از کاهش سرعت تولید جلوگیری کند. همچنین از خرابی مکرر و هزینه های بالای تعمیر جلوگیری می کند.

  1. فشار بیش از حد

عملکرد نادرست شیرهای اطمینان می تواند باعث شود سیستم مایعات یا گاز را با فشار و سرعت بسیار بالا تخلیه کند. آنها همچنین می توانند منجر به افزایش فشار و افزایش خطر انفجار شوند.

اگر متوجه شدید که شیرهای اطمینان شما با فشار بالا آزاد می شوند، برای جلوگیری از به خطر افتادن ایمنی، فوراً اقدام کنید. برای تعیین اینکه آیا از تنظیمات صحیح شیر استفاده می کنید یا خیر، با متخصص شیر یا تکنسین شرکت خود تماس بگیرید.

اگر شیرها همچنان تخلیه می شوند، ممکن است نیاز به تعویض آنها داشته باشید. با ارائه دهندگان مختلف مشورت کنید تا بررسی کنید که آیا آنها مدل هایی دارند که به طور خاص برای تجهیزات مورد استفاده شما طراحی شده اند یا خیر. علاوه بر این، با خواندن بررسی‌های محصول، ارزیابی کنید که آیا شیرهای اطمینان با کیفیت بالا ارائه می‌دهند.

  1. ارتعاش اضافی دیسک هنگام تخلیه

دیسک‌های روی شیر‌های اطمنیان معمولاً هنگامی که شیر برای کاربرد «بزرگ‌تر از اندازه» است، بیش از حد می‌لرزند. چنین مشکلی را با نصب شیر اطمینان با اندازه مناسب برای ظرفیت تخلیه مورد نیاز برطرف کنید.

علاوه بر این، آرایش لوله تخلیه را تغییر دهید تا هرگونه مقاومت در برابر جریان را که می تواند باعث ایجاد فشار بیش از حد بر روی شیر شود، به حداقل برساند. برای شیرهای اطمینان مجهز به حلقه های تنظیم، مطمئن شوید که حلقه تنظیم در موقعیت صحیح قرار دارد.

خرید شیرهای اطمینان با کیفیت بالا

نصب شیرهای اطمینان با کیفیت بالا بهترین راه برای جلوگیری از خرابی های رایج است. این اقدام همچنین می تواند از فشار زیاد یا ناکافی که ممکن است به برخی از قسمت های سیستم شما آسیب برساند، جلوگیری کند.

ما در شیرآلات کیس طیف گسترده ای از شیرهای اطمینان مناسب برای صنایع مختلف را ارائه می دهیم. از آنجایی که محصولات ما دارای طرح های پیشرفته هستند، می توانید مطمئن باشید که دقیقاً با نیازهای شما مطابقت دارند.

استفاده از شیرآلات ما به شما کمک می کند از خرابی های مکرر جلوگیری کنید و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش دهید. شما همچنین از کارکنان خود محافظت می کنید و از حوادثی که می توانند به شهرت شما آسیب برسانند جلوگیری می کنید. آیا به دنبال شیرهای اطمینان مناسب برای کاربرد خود هستید؟ برای اطلاع از قیمت شیر اطمنیان و شروع خرید محصولات باکیفیت هم اکنون با شماره 04191010305 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *