تست شیر اطمینان

تست شیر اطمینان

شیر اطمینان به منظور آزد سازی فشار اضافی برای  جلوگیری از بروز خطراتی از قبیل رآتش سوزی و انفجار و … بر روی تجهیزات و ظروف تحت فشار نصب می شود .

به بیان ساده تر شیر اطمینان از قطعات ضروری و مهم در واحد های صنعتی می باشد که حافظ جان و مال افراد به شمار می رود و در صورتی که به درستی عمل نکند ، منجر به افزایش بیش از حد و غیر عادی فشار در ظروف و مبدل ها بویلر ها و دیگر تجهیزات می شود .

بنابراین با توجه به موارد گفته شده در محافظت و عملکرد صحیح شیر های اطمینان ، تست و تعمیرات اساسی آن ها به صورت دوره ای از جمله ضروریات می باشد .

تست شیر اطمینان در اغلب موارد نوعی شبیه سازی شرایط بحرانی می باشد . برای انجام این کار شیر توسط بست های محکم بر روی میز مخصوصی بسته می شود و فشار گاز یا مایع از ناحیه نازل ورودی بر زیر دیسکش وارد می گردد . فشار سنج های نصب شده بر روی میز مخصوص ، فشار وارده را مرتبا پایش و اندازه گیری می نمایند و در نهایت می توان دید که شیر در چه فشاری باز می شود و فشار دیسک خود را رها می سازد . اما اگر عملکرد درست نباشد و شیر در فشار مورد نظر باز نشود ، می توان با تنظیم مهره ی مخصوص فشار فنر بالای نشیمنگاه و تکرار تست شیر را تنظیم نمود .

تست های شیر اطمینان

  • سیال تست

از جمله مواردی که می تواند در هنگام تست به دستیابی نتایج واقعیتر و بهتر کمک کند ، تست شیر اطمینان توسط سیال واسطه ای می باشد که ماهیاتا شبیه سیال عملیاتی می باشد . بعنوان نمونه شیر اطمینانی که قرار است بر روی مسیر گاز یا بخار نصب شود ، بهتر است تست آن به وسیله ی گاز یا بخار و در شیر اطمینانی که بر روی مسیر مایعات نصب خواهد شد ، بهتر است توسط سیال مایع انجام شود .

  • تست با هوا یا گاز

شیر های اطمینانی که قرار است بر روی مسیر گاز یا بخار نصب شوند را باید به وسیله ی گاز تست کرد . یک تقویت کننده ی تماما نیوماتیکی فشار گاز یا هوا و همچنین یک مخزن ذخیره معمولا در دستگاه های تست شیرآلات وجود دارد که غالبا در زیر میز تست جا سازی می شوند . این تقویت کننده ی فشار ، هوای فشرده کارگاه با فشار 7 بار را دریافت می نمایند و فشار آن را افزایش می دهند و در مخزن ذخیره ای که منبع تست گاز می باشد ذخیره می کنند .

  • تست با مایع

شیر های اطمینانی که بر روی مسیر مایع سوار می شوند به وسیله ی مایعات تست می شوند . دستگاه های تست فشار به طور معمول دارای یک انباره می باشند که به وسیله ی گاز تحت فشار قرار می گیرند .

منظور از فشار تنظیم چیست ؟

 تعابیر بسیار زیاد و متنوع برای فشار تنظیم در سر تا سر دنیا ارائه شده است اما ما فشار تنظیم به فشاری می گوییم که در آن دیسک شیر شروع به حرکت به سمت بالا می کند و اولین صدای خروج سیال از شیر شنیده می شود .

جهت سفارش شیر اطمینان پکیج با کارشناس فروش شرکت به شماره 04191010305 تماس داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *