شیر فشار شکن آبگرمکن : 5 نکته ای که باید بدانید

شیر فشار شکن آبگرمکن

اگر اخیراً با آبگرمکن خود مشکلی داشته اید ، ممکن است متوجه شوید که بصورت معمول هزینه انرژی بالایی پرداخت می کنید ، یا معمولا به آب گرم دسترسی پیدا نمی کنید یا فشار آب شما کم است.

این می تواند ناامید کننده باشد ، اما علت چیست؟ ممکن است با شیر فشار شکن آبگرمکن مشکلی داشته باشید.

خوشبختانه ، با درک چگونگی کار شیر فشار شکن ، می توانید هر مشکلی را که در آبگرمکن خود دارید حل کنید. در این مقاله ، ما همه چیزهایی را که باید در مورد این شیر بدانید مرور خواهیم کرد.

شیر فشار شکن آبگرمکن چیست؟

شیر فشار شکن آبگرمکن ، به عنوان شیر T&P ، شیر فشار شکن یا شیر دمای آبگرمکن از آن یاد می شود ، یک ویژگی ایمنی است که می توانید در هر آبگرمکن پیدا کنید. دلیل این امر ایمن نگه داشتن در صورت فشار زیاد آب است.

این شیر همچنین تضمین می کند که هیچ نشتی در آبگرمکن وجود ندارد ، که منجر به فشار کم آب می شود وقتی می خواهید از آن برای شستن ظروف یا دوش گرفتن استفاده کنید.

شیر فشار شکن آبگرمکن چگونه کار می کند؟

شیر فشار شکن آبگرمکن

شیر فشار شکن آبگرمکن به این دلیل استفاده شده تا در صورت زیاد شدن هر یک از این موارد ، فشار و درجه حرارت اضافی را در آبگرمکن کاهش دهد. از آنجا که این دستگاه روزمره یک سیستم بسته است ، انبساط حرارتی در آبگرمکن ها رخ می دهد.

در اینجا نحوه عملکرد آن آورده شده است. این که آیا آبگرمکن توسط عناصر برقی گرم می شود یا یک مشعل گاز ، هر دو مخزن فلزی و آب داخل آن افزایش می یابد که دمای آب گرم در جایی بین 120 تا 140 درجه باشد.

اگر شیر فشار شکت آبگرمکن در حال کار است ، این زمانی است که باز می شود. این امر بخار و آب گرم را از لوله تخلیه آزاد می کند و باعث می شود آبگرمکن شما دوباره با خیال راحت کار کند.

تست شیر فشار شکن

اگر مشکوک هستید که در شیر فشارشکن آبگرمکن شما مشکلی وجود دارد، می توانید یک آزمایش انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که قبل از انجام آزمایش کفش های پنجه بسته را بپوشید تا از سوختن آن جلوگیری کنید.

برای شروع، محل خاموش شدن شیر تخلیه را مشخص کنید. معمولاً می‌توانید آن را روی تغذیه آب سرد، که در بالای مخزن آب، در سمت راست جایی که ورودی قرار دارد، پیدا کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، نگاهی به لوله تخلیه بیندازید تا مطمئن شوید که محکم وصل شده است. سپس یک سطل بردارید و آن را زیر لوله تخلیه قرار دهید.

حالا اهرم فلزی شیر را کمی بکشید تا مقدار کمی از آب – یک چهارم فنجان یا بیشتر – در سطل تخلیه شود.

در نهایت سطح را رها کنید تا به سرعت در موقعیت اصلی قرار گیرد. اگر به سرعت در موقعیت اصلی قرار نگیرد، شیر آبگرمکن شما کار نمی کند و باید تعویض شود.

تعمیر شیر فشار شکن آبگرمکن

وقتی شیر فشارشکن آبگرمکن شما به درستی کار نمی کند، معمولاً به یکی از دو دلیل است. یا می چسبد تا به درستی باز یا بسته نشود، یا نشتی دارد، به این معنی که مدام چکه می کند و فشار آب شما را کاهش می دهد.

تعمیر شیر چسبنده

اگر دریچه شما چسبنده است، در حالت بسته (رو به پایین) یا باز (موقعیت کشیده) گیر می کند. اگر بسته باشد، شیر نمی تواند گرما یا فشار ایجاد شده در سیستم آبگرمکن بسته را کاهش دهد. در نتیجه ممکن است پارگی ایجاد شود.

از طرف دیگر، اگر باز باشد، به طور مداوم آب نشت می کند، که ممکن است به خانه شما سیل شود.

گاهی اوقات با چند بار باز و بسته کردن اهرم سوپاپ به راحتی می توانید این مشکل را برطرف کنید. با این حال، اگر همچنان چسبیده باشد، باید آن را تعویض کنید.

رفع نشتی شیر فشار شکن

آبگرمکن شما نشتی دارد؟ قبل از تعویض مطمئن شوید که از شیر خارج نشده است. اگر شیر کاهش فشار شما نشتی دارد، ممکن است به این دلیل باشد که به درستی در دهانه رزوه ای مخزن قرار نگرفته است. اگر اخیراً شیر قدیمی خود را با یک شیر جدید جایگزین کرده باشید، این یک مشکل کاملاً رایج است. برای رفع این مشکل با این علت، باید چندین مرحله را انجام دهید.

ابتدا آبگرمکن خود را خاموش کنید. صبر کنید تا کاملا خنک شود. سپس شیر را بردارید و آن را دوباره به دهانه مخزن آب بکشید.

دلیل دیگری که ممکن است شیر نشت داشته باشد این است که رسوب یا خاک در داخل افتاده است.

برای رفع نشتی مشکل دریچه ها، اهرم شیر فنر فلزی را عقب بکشید، پس از آن، آبی را که در سطل می ریزد تخلیه خواهید کرد.

اگر اهرم در موقعیت اصلی خود قرار گرفت و همچنان نشتی داشت، باید شیر گاز را با چرخاندن آن به حالت خاموش ببندید. سپس آب را ببندید تا بتوانید با خیال راحت شیر را تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *