بررسی تخصصی رگلاتور آب

بررسی تخصصی رگلاتور آب

رگلاتور آب قطعه ای برنجی می باشد که در اکثر آب گرمکن های دیواری و پکیج ها به کار برده می شود و حدودا 720 گرم وزن دارد .

رگلاتور آب در آب گرمکن ها یا پکیج ها دارای سه نقش عمده و اساسی می باشد که در زیربه آن ها اشاره می کنیم .

  • نقش اول در روشن شدن آبگرمکن می باشد که این کار با باز شدن مسیر گذرگاه در نتیجه عبور کردن آب از داخل رگلاتور انجام می شود .
  • نقش دوم تنظیم دبی آب در آب گرم کن ها می باشد .
  • نقش سوم رگلاتور آب تنظیم سوپاپ اطمینان در آب گرم کن با توجه به دبی آب می باشد .

رگلاتور از قسمت های مختلفی از قبیل شیر احتراق ، ساقه ی سوپاپ آب ، شیر تنظیم دما ، پیچ تخلیه و … تشکیل می شود . فرآیند آهنگری بدنه ی این محصول به همراه فرآیند ریخته گری تحت فشار قطعات آلومنیومی در نظام نامه ی کیفیت شرکت تولیدی به عنوان فرآیند خاص طبقه بندی می شوند . ( فرآیندی که در آن ها تمامی کمبودها و نواقص پس از استفاده مشخص می شود ) . به عنوان مثال در فرآیند های تحت فشار سوراخ های هوایی ( مک ) تشکیل شده و در قطعاتی ( که ناقص به حساب می آیند ) بلافاصله بعد از تولید قابل مشاهده نمی باشند و سوراخ ها تنها در فرآیند ماشین کاری پیدا می شوند .

مشابه این موقعیت در در فرآیند آهنگری گرم بدنه رگلاتور آب نیز ایجاد می شود . در این عملیات در مرحله ی اول حرارت دهی مواد  اولیه آهنگری و سپس انجام فرآیند آهنگری و در نهایت سرد شدن  قطعه کار صورت می گیرد . در صورتی که در ساختمان متالوژیکی تغییری ایجاد شود موجب تاثیر بر ماشین کاری فلز می شود و برخی عیوب از قبیل جوش سرد فقط در هنگام ماشین کاری دیده می شوند .

با توجه به دلایل ذکر شده ، طرح هایی که به منظور بررسی و نمونه گیری از تولید نهایی به دلیل کنترل کیفیت عملیات های خاص انجام می شود  بعد از تولید محصولات به کار می آید ، نتیجتا نیاز به بکارگیری ترفندهایی در جهت تحت کنترل درآوردن عملیات تولید به شدت احساس می شود .

بررسی یک نمونه رگلاتور آب

رگلاتور آب وظیفه ی فشار آب را بر عهده دارد و  در مقابل فشار های بیش از حد از شما محافظت می نماید . رگلاتور آب از جنس برنجی می باشد که در اثر ریخته گری داغ تولید می شوند . از ویژگی های مهم آن ها می توان به بدون سرب بودن آلیاژ آن ها اشاره کرد . اهمیت این ویژگی به این دلیل است که در صورتی که سرب در رگلاتورهای آب وجود داشته باشد موجب آلودگی آب شده و خطر آفرین می باشد .

فشار آب در این شیرها را می توان با استفاده از پیچ گوشتی بر روی حالت دلخواه تنظیم نمود . برای انجام این کار کافیست تا پیچ را در بالای رگلاتور قرار دهید و در صورتی که پیچ در جهت عقربه های ساعت چرخانده شود فشار آب افزایش می یابد و درصورتی که در خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده شود موجب کاهش فشار آب می شوند و در نتیجه این امکان را ایجاد می کنند تا فشار آب را بین  0 تا 160 psi تنظیم نمود .

به کار بردن رگلاتور آب در نزدیکی منبع آب شهری به منظور جلوگیری از ترکیدگی لوله ها در اثر فشار زیاد آب از کاربرد های اصلی آن ها می باشد . رگلاتورهای آب قابلیت تنظیم فشار منبع آب شهر را به یک فشار بی خطر دارند . توصیه ی بیشتر سازندگان تنظیم فشار آب در محدوده ایمنی 40- 50 psi می باشد و در صورت که این فشار در محدوده 100  psi باشد سیستم لوله کشی در معرض خطر خرابی قرار خواهد گرفت . بنابراین لازم است تا به توصیه سازندگان توجه شود و فشار آب را در محدوده ای که آن ها تنظیم نموده اند نگهداری نمود .

رگلاتورهای آب برای اتصال به لوله ها و شیلنگ ها دارای قسمت نری و مادگی می باشند که موجب سازگاری آن ها با همه منابع آب می شود . یک واشر پلاستیکی در قسمت مادگی رگلاتور ها به کار برده می شود که از نشت جلوگیری می نماید و همچنین برای آب بندی در آن ها از نوار تفلون استفاده می شود .

جهت سفارش رگلاتور آب و شیر فشار شکن با شماره 04191010305 تماس داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *