شیر اطمینان در مقایسه با ریلیف ولو

شیر اطمینان در مقایسه با ریلیف ولو

همانطور که می دانید، تعداد زیادی شیر کاهش فشار وجود دارد. در صنعت، ما تمایل داریم از عباراتی مانند شیر اطمینان و ریلیف ولو به جای یکدیگر استفاده کنیم. و در بیشتر موارد، این منطقی است. اکثر شیرهای کاهش فشار برای انجام همین کار طراحی شده‌اند – آزاد کردن فشار در یک سیستم.
اما آیا تفاوتی بین برخی از این اصطلاحات رایج وجود دارد و اگر چنین است، برای شما چه معنایی دارد؟ در اینجا یک تفکیک سریع از دو اصطلاح رایج وجود دارد: شیر اطمینان در مقابل سیفتی ولو

شیر اطمینان در مقایسه با سیفتی ولو: آیا تفاوتی وجود دارد؟

در حالی که هر دو اصطلاح به شیرهایی اشاره دارد که برای آزاد کردن فشار از یک سیستم تحت فشار استفاده می شود، تعاریف فنی آنها کمی متفاوت است. به طور کلی، اصطلاح سیفتی ولو (شیر تسکین یا شیر کمکی) به شیری در یک سیستم تحت فشار اشاره دارد که برای کنترل فشار برای عملکرد بهینه سیستم استفاده می شود. شیرهای کمکی برای کمک به تاسیسات شما برای جلوگیری از خرابی سیستم و محافظت از تجهیزات در برابر شرایط تحت فشار طراحی شده اند.

از طرف دیگر، اصطلاح شیر اطمینان به شیرهای فشاری اطلاق می شود که برای محافظت از افراد، اموال و فرآیندها طراحی شده اند. به عبارت دیگر، اصطلاح شیر اطمینان به یک شیر مطمئن و آخرین راه حل اشاره دارد که فشار را برای جلوگیری از فاجعه آزاد می کند، معمولاً در صورتی که تمام شیرهای کمکی دیگر نتوانسته اند به اندازه کافی فشار را در یک سیستم کنترل کنند.

شیر اطمینان در مقایسه با ریلیف ولو

آیا شیرهای اطمینان و سیفتی کار مشابه انجام می دهند؟

هدف کلی هر دو شیر اطمینان و شیرهای کمکی یکسان است. هر دو شیر های کاهش فشار هستند و طوری طراحی شده اند که در هر شرایطی که سیستم تحت فشار بیش از حد قرار می گیرد، فشار را از بین ببرند. با این اوصاف، شیرهای کمکی و شیرهای اطمینان کمی متفاوت عمل می کنند:
• شیرهای کمکی برای کنترل فشار در یک سیستم، اغلب در سیستم های سیال یا هوای فشرده طراحی شده اند. این شیرها متناسب با افزایش فشار سیستم باز می شوند. این بدان معنی است که وقتی سیستم کمی بیش از حد فشار داشته باشد، تمام مسیر را باز نمی کنند. در عوض، آنها به تدریج باز می شوند و به سیستم اجازه می دهند به سطح فشار از پیش تعیین شده بازگردد. وقتی به آن سطح رسید، شیر دوباره بسته می شود.
• شیرهای اطمینان به یک دلیل استفاده می شوند – ایمنی. به جای کنترل فشار در یک سیستم، آنها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت اضطرار یا خرابی سیستم، فوراً فشار را آزاد کنند. برخلاف شیر های کمکی، شیرهای اطمینان به جای کنترل فشار یک سیستم، بلافاصله و به طور کامل باز می شوند تا از یک فاجعه جلوگیری کنند.
• در حالی که هم شیرهای اطمینان و هم شیر‌های کمکی برای آزاد کردن فشار اضافی کار می‌کنند، روشی که آنها در مورد آن انجام می‌دهند کمی متفاوت است.

آیا می توانم از شیر اطمنیان و شیر کمکی به جای هم استفاده کنم؟

اکنون که ما درک بهتری از تعاریف فنی هر دو اصطلاح داریم، ممکن است از خود بپرسید که آیا ادامه استفاده از این اصطلاحات به جای یکدیگر خوب است یا خیر. در بیشتر موارد، تکنسین های صنعت بدون توجه به اصطلاحی که استفاده می کنید، متوجه می شوند که در مورد چه چیزی صحبت می کنید.
اگر روی آزمایش هر دو نوع شیر کار می کنید، مهم است که تفاوت بین این شیرها را درک کنید هر دو شیر اطمینان و کمکی انواع شیرهای فشار شکن هستند، فقط کمی متفاوت اجرا می شوند.

جهت استعلام قیمت شیر اطمینان با شماره 04191010305 در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *