تنظیم و ساختار شیر اطمینان پکیج

تنظیم و ساختمان شیر اطمینان آبگرمکن

مقدمه

اجرای ایمن آبگرمکن یک پیش نیاز برای هر فرآیند آبگرمکن است. بویلر زمانی که فشار دیگ از حد مجاز بالاتر رود، نهایت تهدید را ایجاد می کند. حادثه انفجار آبگرمکن در گذشته دلیل تلفات زیادی بوده است. برای جلوگیری از چنین شرایطی، از شیر اطمینان پکیج استفاده می شود.

شیر اطمینان پکیج

شیر اطمینان آبگرمکن یک شیر فنری است که همیشه به صورت جفت روی یک سینه شیر معمولی نصب می شود. شیر به گونه ای تنظیم شده است که اگر فشار دیگ 10 درصد بالاتر از سطح از پیش تنظیم شده افزایش یابد، تمام بخار تولید شده توسط دیگ را آزاد می کند. مزیت اصلی شیر اطمینان آبگرمکن این است که بهترین نوع معیار ایمنی قابل اعتمادی است که یک آبگرمکن می تواند داشته باشد و همچنین در هر حالتی عملکرد مثبتی را نشان می دهد. شیرهای اطمینان مستقیماً بر روی بدنه دیگ و معمولاً در فضای بخار نصب می شوند

ساخت و ساز و کار

شیر فنری که به عنوان شیر اطمینان استفاده می شود، نوعی شیر معمولی با فنر مارپیچ است که برای پیش تنظیم فشار شیر با استفاده از مهره فشاری استفاده می شود. تمام شیرهای اطمینان، پس از تنظیم برای یک محدودیت فشار خاص، قفل هستند و در مرحله بعد قابل تغییر نیستند.

عملکرد سوپاپ نیز مشابه نوع معمولی شیرهای فنری است که وقتی فشار بخار از علامت از پیش تنظیم شده بالا می‌رود، شیر بالا می‌رود. فنر فشرده می شود و بخار از طریق لوله زباله متصل به قیف خارج می شود که به اتمسفر باز می شود.

اشکال در عملیات

فرآیند باز کردن شیر اطمینان اغلب با یک اشکال مواجه است. هنگامی که شیر با فشرده سازی اولیه فنر باز می شود، تنها برای چند ثانیه در همان موقعیت باقی می ماند. نیروی بخار با فشردن فنر، شیر را بیشتر باز می کند. بنابراین فشار و بخار لازم بیشتر از سیستم خارج می شود. برای مقابله با این پدیده، آرایش لبه ای بر روی درب سوپاپ در نظر گرفته شده است که فضای بیشتری را برای عمل بخار بر روی آن فراهم می کند. نیروی ایجاد شده، شیر را در موقعیت رو به پایین هل می دهد و بنابراین نیروی بخار خروجی به سمت بالا را متعادل می کند.

شیر اطمینان بالابر اصلاح شده

این شیر دارای یک اهرم دستی است که می تواند برای باز کردن شیر در مواقع اضطراری استفاده شود. بسیاری از تغییرات تا به حال برای دستیابی به یک زندگی بالاتر در سریع ترین زمان ممکن انجام شده است. بیشتر این تغییرات در اطراف حامل فنر پایینی دیده می شود که از آرایش پیستونی شکل برای بخار در قسمت زیرین آن تشکیل شده است. حلقه های لاستیکی در اطراف سیلندر در نظر گرفته شده است تا به عنوان یک عامل آب بندی و یک سیلندر حاوی عمل کند. صفحه راهنما با پورت های بخار برای خروج فنر ارائه شده است. بخار آزاد شده به دلیل باز شدن شیر اصلی در قسمت زیرین پیستون عمل می کند و باعث افزایش بیشتر آن می شود. هنگامی که فشار کمی کاهش یافت، نیروی فنر به سرعت شیر را می بندد. این چیدمان طوری ساخته شده است که مقداری هوا بین نشیمنگاه سوپاپ و سوپاپ محبوس می شود تا بالشتکی از بخار ایجاد شود.

یک لوله تخلیه که در بیرون باز می شود نیز برای خروج بخار متراکم تولید شده در شیر در نظر گرفته شده است تا مانع از باز یا بسته شدن شیر به دلیل تجمع میعانات شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *